מנהיג הדרוזים: "נמשיך את הדיונים מול נתניהו; ההפגנה תתקיים כמתוכנן"

איתי גדסי No Comments on מנהיג הדרוזים: "נמשיך את הדיונים מול נתניהו; ההפגנה תתקיים כמתוכנן"

לאחר הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקידום חוק שיעניק מעמד מיוחד לעדה הדרוזית בישראל, אומרים ראשי הדרוזים כי "נוצר תקדים היסטורי והדיונים יימשכו אך העצרת שתוכננה למוצאי שבת תתקיים כמתוכנן"

נתניהו ומנהיגי העדה הדרוזית צילום: קובי גדעון, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחאת הדרוזים וסערת חוק הלאום בליבוי השמאל. לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על קידום חוק שיעניק מעמד מיוחד לעדה הדרוזית, אומר שייח' מואפק טריף, מנהיג הדרוזים, כי הדיונים מול ראש הממשלה נתניהו יימשכו אך העצרת אותה מתכננים הדרוזים לקיים במוצאי שבת, תתקיים כמתוכנן.

בהודעה שיצאה נאמר: "בהמשך לפגישות הצוות שמינה ראש הממשלה לדון במשבר חוק הלאום, התכנסו אתמול בערב ראשי ונציגי העדה בראשות השיח' מואפק טריף, חברי כנסת, ראשי רשויות, נציגי הקצינים (מטה המאבק) ואנשי הציבור. ראשית, העדה הדרוזית מודה לראש הממשלה על המאמצים הכבירים שהשקיע לעיגון מעמדה החוקתי של העדה הדרוזית במדינת ישראל. אין ספק כי נוצר חלון הזדמנויות לתקדים היסטורי לקידום העדה הדרוזית ומעמדה במדינת ישראל".

בהמשך ההודעה נאמר כי "הוחלט להמשיך את הדיונים מול צוות ראש הממשלה על בסיס עקרונות המתווה אשר הוצע לצורך הגעה למסמך הבנות המקובל על שני הצדדים", ובמקביל, "עצרת ההזדהות למען שוויון מלא בכיכר רבין במוצאי שבת תתקיים כמתוכנן".

כמו כן, ביקשו להדגיש בהודעה שיצאה כי "נושא השירות הצבאי והגיוס מחוץ לוויכוח הציבורי. ראשי הציבור קוראים לבני העדה לנהוג באחריות תוך כיבוד החוק והסמלים שלמענם יצאנו למאבק זה".

חותמי המכתב מבקשים להדגיש בנוסף כי "חשוב לציין שהמאבק הינו חברתי וא- פוליטי. באחדות שלנו נמשיך לשמור על המדינה", סיימו את המכתב.



0 תגובות